Detaljerne tæller

Hvis et dørtelefonanlæg skal installeres, udskiftes eller moderniseres, så er der mange ting der skal tages stilling til. Som boligforening eller virksomhed, kan der derfor være mange spørgsmål der skal besvares inden der tages en beslutning om det skal være det ene eller det andet anlæg. I denne artikel giver vi dig indsigt i, hvad I skal tænke over inden en beslutning tages.

1: Hvilke behov har i?

Et dørtelefonanlæg kan bestykkes på mange måder. De simple versioner er typisk blot med et tableau og en svartelefon med høre og tale funktioner, men med de nye teknologier på markedet, kan man også få løsninger med video, adgangskontrol med nøglebrik og meget mere. Man kan derfor fremtidssikre sig, ved at tænke fremad og modernisere sin installation så beboere, eller brugere, få mindst muligt gene, men max mulig brugbarhed.

Vores konsulenter kan rådgive og vejlede, og i samme moment afdække jeres behov.

2: Hvem skal installere anlægget?

En boligforening, eller en virksomhed, har typisk en elektriker eller installatør tilknyttet. De har ofte de kompetencer der skal til, og hvis de ikke har, så er det vigtigt at de får det. Alt dette skal også afdækkes, og det kan vi også hjælpe med hos Videx.

Vi har et stort landsdækkende netværk af montører og installatører – og det vokser fra dag til dag. Så hvis behovet både er, at der skal laves et tilbud på et anlæg, samt installationen så kan vi også være behjælpelige med det.

3: Kan ledninger og kabler genbruges?

Mange bygninger har allerede et ledningsnet til dørtelefoner og installationer. I visse tilfælde kan der dog være behov for en udskiftning. Det kan dog være relativt store indgreb og derfor skal det også afdækkes allerede i projekteringsfasen. Årsagen til udskiftning kan være hvis der et anlæg skal indeholde video, og det eksisterende anlæg ikke har de ledninger til rådighed der kræves.

Vi er tit med i moderniseringsprojekter, hvor hele opgange, foyers, eller andre dele af bygninger skal istandsættes. Derfor kan det være en ide, at få os med i projektet fra start, så overraskelser eller udfordringer minimeres.

4: Hvem skal administrere anlægget når det er afleveret?

Moderne anlæg, i alle former, har typisk en brugerflade der skal bruges til at tilføje eller ændre brugeres navne eller adgange. Typisk er det en vicevært eller ejendomsadministrator der står for det. De personer skal trænes i brugen af systemerne, så de hurtigt kan ændre eller tilføje. Det er vi også behjælpelige med, sådan at I som køber af et anlæg er klædt på igennem hele processen.

Videx processen

Vi har en proces vi bruger fra start til slut. Det sikrer at vi ALTID ender med et slutresultat der kommer dig til gode i form af kvalitet og viden. Den kan du læse mere om her.

PROCES. 

Tag endelig kontakt til os, hvis du vil have rådgivning. Vi kommer gratis ud og giver tilbud og besigtiger. Du kan også se en del af vores referencer til inspiration her.

INSPIRATION.