Nyt dørtelefon anlæg? Her er 5 ting du skal vide.

De fleste der har boet i en lejlighed, ved hvad en dørtelefon er. De fleste der har boet i en lejlighed har også oplevet ulemperne ved, at dørtelefonen eksempelvis ikke virker. Eller at man kommer til at lukke folk ind, uden at vide hvem det er. At bo i “lag”, skaber nogle forudsætninger der kan være både generende, men også decideret upraktiske. I denne artikel kommer vi derfor ind på, 5 ting, du skal tænke over, hvis du står over for, at skulle etablere, udskifte, eller optimere på din ejendoms dørtelefon løsning.

1: Video dørtelefon

Video er kommet for at blive. Video er den nemme måde, at se hvem man lukker ind, og derved føle sig mere tryg. Denne løsning har en anden værdi og koster rent hardware og installationsmæssigt også lidt mere end de traditionelle anlæg. ikke desto mindre, er 4 ud af 5 anlæg vi leverer med en videoløsning.

Det er der naturlige årsager til. Det er blandt andet fordi teknologien nu er blevet så god, at man kan få meget skarpe billeder vist, oppe i sin lejlighed, men også, at den ekstra følelse af tryghed, som det naturligt giver for mennesker, at se hvem der kommer ind, bliver højnet gevaldigt.

2: Kabler

Kabler der bruges til at lave dørtelefonanlæg er nødt til at være af en hvis kvalitet og dimension. Især hvis der etableres videoanlæg. Ældre analoge anlæg virker fint med relativt tynde kabler og simple setups, men lige så snart der indtænkes video, eller anden datatung teknik, så stiger kravene også til kablerne.

Video, som data signal, kombineret med lyd, kræver en hvis båndbredde for at kunne blive leveret rigtigt til modtageren. Til sammenligning kan man bruge mobilnettet. Har du dårligt eller svagt signal, så hakker billedet, eller lyden. Og netop derfor er det vigtigt, at man har en ordentlig kapacitet i sit ledningsnet – fuldstændig som når man taler i mobiltelefon.

Vores konsulenter hjælper med at afgøre de muligheder der er, sammen med den installatør der vælges til opgaven.

3: Priser

Som leverandør af anlæg, er det kun hardwaren vi leverer. En montør, eller installatør, er dem der laver det endelige tilbud med vores løsning i. Det er bla. fordi, at der skal indtænkes tidsforbrug, ekstra materialer i form af føringsveje etc. Vores opgave er med andre ord, at rådgive dig og installatøren, så den bedst mulige løsning bliver lavet og levere et projekt til den installatør I vælger.

Vi giver derfor ikke priser på vores ting, men sørger altid for, at samarbejde bedst muligt med installatøren, så I får den bedste løsning, til den rigtige pris.

4: Design

Der findes et utal af muligheder ift. design. Vi kan tilpasse alle vores løsninger og anlæg, så de passer ind i bygningens stil, men også efter jeres ønsker. I mange tilfælde har der siddet et anlæg i forvejen, og ejendommen vil gerne have, at tidligere huller, eller spor fra det gamle anlæg dækkes bedst muligt. Netop den løsningsmodel er vores spidskompetence, og vi kan tilpasse alt, både i farver, og i dimensioner, så de passer til netop jeres bygnings behov.

5: Idriftsætning

Fra vi leverer hardware og produkter til installatøren, overgår løsningen og udførelsen til installatøren. Vi bistår i hele processen med både at rådgive installatøren og jer, sådan at vi sikrer, at intet falder ned mellem gulvbrædderne.

Når et anlæg er færdigt, skal det idriftsættes og udvalgte personer hos jer, skal have en gennemgang af anlægget. Afhængigt af hvilken løsning i har valgt, kræver det mere eller mindre indsigt, men vores opgave er, at sikre, at I får den bedste vejledning muligt.