Vi vil rigtigt gerne rådgive og vejlede jer, i jeres proces omkring, at få nye dørtelefoner og dørtelefonanlæg i jeres ejendom. Herunder kan du læse lidt om, hvad du skal tage stilling til, når i står i en beslutningsproces i foreningen.
Hvem kan lave dørtelefoner
Der findes forskellige faggrupper der kan tilbyde løsninger indenfor dørtelefoni. Herunder elektrikere og låsesmede. Vores rolle er, at supportere såvel dem, som jer, i boligforeningen, med den bedst mulige løsning. Vi er leverandøren og vores kunde er typisk de udførende virksomheder. Det stopper os dog på ingen måde i, at hjælpe med at afdække jeres behov.
Elektrikere og låsesmede, der laver disse løsninger er oftest specialuddannede, og netop derfor er det vigtigt, at I sikrer jer, at den partner i vælger til at lave jeres projekt, har de fornødne kompetencer.
Hvordan får man priser på dørtelefoner
Skal du bruge en pris på et, eller flere nye dørtelefonanlæg, så er den nemmeste vej typisk gennem den fast tilknyttede elektriker I har i jeres ejendom. Du er også velkommen til at tage kontakt til os ifb. med rådgivning og produktfremvisning, men den udførende part vil altid være en elektriker eller låsesmed. Hvis jeres egen elektriker ikke kan hjælpe jer, har vi et bredt og landsdækkende netværk af samarbejdspartnere der kan hjælpe med et tilbud.
Hvor mange tilbud skal man indhente
Det er altid en god ide at indhente flere tilbud på en dørtelefonopgave. Det du skal huske på i denne sammenhæng er, at du sikrer dig, at alle byder på det samme, med de samme produkter. Derfor kan det være en god ide, at have et beslutningsgrundlag på plads først ift. den leverandør af anlæg i vælger. På den måde ved du, at alle byder ind med samme produkt.
En væsentlig ting at nævne her er, at du skal sikre dig, at det udførende arbejde er skitseret og beskrevet meget nøje. Man kan komme ud for, at der skal laves små efterreparationer, afhængigt af opsætningsstedet mm. Og derfor skal du have sikret dig ordentligt ift kontrakter og aftaler.
Indhent referencer på virksomheden der udfører arbejdet og på leverandøren
Inden du beslutter dig for, at arbejde med en partner, så anbefaler vi, at du søger referencer. Bed de parter du har inviteret til at byde på opgaven om, at vise tidligere løste opgaver med samme produkt, og evt. en mulighed for en samtale med en beslutningstager derfra. På den måde sikrer du i højere grad, at den, eller de virksomheder du samarbejder med, kan leve op til det forventede.
Vi tilbyder gerne referencer mm. fra sager vi har leveret produkter til. Læs og se evt. mere her.
Vent ikke med beslutningen
Det går rigtigt stærkt i øjeblikket, og alle skriger på arbejdskraft. Derfor kan der være lange ventetider på, både at få udarbejdet tilbud, men også på at få udført arbejde. Derudover, har verden været et specielt sted igennem de sidste 18 måneder, hvilket har forsinket leveringer til Danmark fra hele verden. Så fra, at I har taget beslutningen om, at få tilbud indhentet, til, at I tager beslutningen om, at få det udført, skal der ikke gå lang tid.
At få udført arbejdet behøver ikke tage lang tid, afhængigt af hvilken løsning i har valgt selvsagt. Men i planlægningsmæssig regi, er det en god ide, at arbejde hurtigt, og få alle aftaler på plads.